2022-03-22

Festiwal Nauki Akademii WSB - Dzień 2 - Green Economy

22 MARCA, 10.00 – 11.00, Akademia WSB
Ekologia i zrównoważony rozwój w reklamie społecznej
22 MARCA, 11.00 – 12.00, WYKŁAD ON-LINE
From the Laboratory to the Market: The case of Nanofilter - A low-cost water purification system
22 MARCA, 11.00 – 13.00, Akademia WSB
Tworzenie podcastu eko. Jak to zrobić ciekawie?
22 MARCA, 11.00 – 12.00, Akademia WSB
„URBAN LABy” szansą rozwoju polskich miast i obszarów wiejskich
22 MARCA, 12:00 - 13:00, Akademia WSB
Kryzys klimatyczny, kryzys bioróżnorodności, kryzys planetarny
22 MARCA, 12.00 – 13.00, WYKŁAD ON-LINE
Sustainable development and transition to low-carbon economy
22 MARCA, 13.00 – 14.00, Akademia WSB
Osobisty ślad wodny - jak go minimalizować?
22 MARCA, 14:00 - 15:00, WYKŁAD ON-LINE
Wellbeing and resilience in a post-pandemic world
22 MARCA, 14.00 – 15.00, WYKŁAD ON-LINE
Peoples' Attitudes and Place's Indicators on the Green Deal
22 MARCA, 15.00 – 16.00, Akademia WSB
Czy ekologia jest modna a moda ekologiczna?
22 MARCA, 16.00 – 17.00, Akademia WSB, WYKŁAD ON-LINE
The Future of U.S.-Transatlantic Relations: What's Next?
Wykład dotyczyć będzie przyszłości stosunków partnerstwa transatlantyckiego oraz prognoz na dalszą współpracę.

22 MARCA, 10.00 – 11.00, Akademia WSB

Ekologia i zrównoważony rozwój w reklamie społecznej

Henry Ford miał powiedzieć „Wiem, że połowa mojej reklamy to wyrzucone pieniądze. Nie wiem tylko, która to połowa.” Natomiast Jack Trout, współczesny praktyk i badacz marketingu, zapytany o znaczenie reklamy społecznej odpowiedział: „To jest bardzo miłe i sympatyczne, ale tam na zewnątrz jest okrutny i zły świat, tam jest walka o władzę i o dużą kasę. Marketing społeczny to zjawisko marginalne…”.

Czy te stwierdzenia nadal są aktualne? Jakie są szanse i ograniczenia marketingu społecznego? Czy reklama to zawsze manipulacja? Dlaczego reklama społeczna tak często szokuje i zaskakuje? Jak działania proekologiczne promowane są w przestrzeni medialnej i kto za tym wszystkim stoi? – podczas zajęć postaramy się odpowiedzieć na te pytania.

22 MARCA, 11.00 –  12.00, WYKŁAD ON-LINE

From the Laboratory to the Market: The case of Nanofilter - A low-cost water purification system

In this presentation I will share the innovation journey of Nanofilter, an innovation that has won 22 awards and now it is making impact to more than 350,000 people in Tanzania, Kenya, and Zambia. I will share my success stories, awards, and IMPACT made so far. I hope the students will be INSPIRED & EMPOWERED. My mission is to be a BILLIONAIRE! Not in terms of money BUT in terms of impacting BILLIONS OF LIVES!

22 MARCA, 11.00 –  13.00, Akademia WSB

Tworzenie podcastu eko. Jak to zrobić ciekawie?

Uczestnicy dowiedzą się jak i czym nagrywać, popracują nad głosem, przełamaniem tremy. Oswoją się z mikrofonem, poznają zasady sztuki rozmowy i aktywnego słuchania. Zdobędą podstawy wiedzy o dramaturgii, montażu i realizacji.

22 MARCA, 11.00 – 12.00, Akademia WSB

„URBAN LABy” szansą rozwoju polskich miast i obszarów wiejskich

Laboratoria miejskie, czy różnego rodzaju „LABy” lub „HUBy” rozwoju, integrujące pracę władz samorządów, organizacji pozarządowych, biznesu i nauki stają się coraz popularniejsze w Europie Zachodniej, a sukcesy takich miast jak Kopenhaga, Barcelona, czy Amsterdam pokazują, że inicjatywy te są skuteczne.

W Polsce pilotażowe projekty były realizowane w ramach projektu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej „Urban Lab jako pilotażowe narzędzie poprawy jakości życia mieszkańców miast zgodne z ideą smart city” w Gdyni i Rzeszowie. Na ten moment jednak dyskusja na temat smart cities jest dosyć fragmentaryczna i skupia się głównie na propozycjach technicznych rozwiązań, a nie systemowych.

W wystąpieniu zostaną omówione przykłady i możliwości i korzyści z tworzenia „URBAN LABów w Polsce.

22 MARCA, 12:00 - 13:00, Akademia WSB

Kryzys klimatyczny, kryzys bioróżnorodności, kryzys planetarny

Podczas wykładu przedstawię najważniejsze mechanizmy i zagrożenia związane z narastającym, wskutek rosnącej antropopresji kryzysem planetarnym. Zwrócę uwagę na nieadekwatność i niedostateczność proponowanych rozwiązań.

22 MARCA, 12.00 – 13.00, WYKŁAD ON-LINE

Sustainable development and transition to low-carbon economy


Even if the last United Nations Climate Change Conference 2021 (COP26) achieved encouraging results, and more than 90% of the world's GDP is now covered by net-zero commitments, there is a striking need for action and strong commitments to provide support and solutions to ensure the fastest and most efficient transition to a low-carbon economy. Overall, climate-related disasters went up from 3,656 extreme events in 1980–1999 to 6,681 extreme events in 2000–2019, an increase of 83%. The need for knowledge is all the greater as the declared climate emergency is constantly manifesting negative effects on today's economy and society, and only by informing ourselves will we be able to cope with the radical changes we will witness in the near future.

22 MARCA, 13.00 – 14.00, Akademia WSB

Osobisty ślad wodny - jak go minimalizować?

Jak zużywać mniej wody, której zaczyna w Polsce brakować? Odpowiedź kryje się nie tylko w prostym zakręcaniu kranów, ale również w każdym zakupie i w wielu czynnościach, których nie podejrzewalibyśmy o to, że zużywają wodę.

22 MARCA, 14:00 - 15:00, WYKŁAD ON-LINE

Wellbeing and resilience in a post-pandemic world


After two years of high stress and uncertainty, both as individuals and organizations, we are reconsidering the merits of building resilience, along with focusing on well-being. Even if many of the practices that target these two complementary concepts are similar, it is one’s mindset that differentiates between the two. The presentation will explore practical ways to harness resilience as a process that comprises ‘bouncing back’, ‘growth’, as well as ‘personal or social resources’ meant to help us recover easier from uncomfortable feelings, stress and setbacks.

22 MARCA, 14.00 – 15.00, WYKŁAD ON-LINE

Peoples' Attitudes and Place's Indicators on the Green Deal


The aim of this presentation is to identify the relations between European Attitudes and Indicators on the Green Deal and the Sustainable Development Goals. First, we identify Cluster of European Countries on Sustainable Development Goals based on statistical indicators. Second, 2 we collect and treat data on the ranking of Europeans on Sustainable Development Goals obtained from on-line questionnaires done in various places in Europe. We conclude that the regional context plays a role in the ranking of Europeans on Sustainable Development Goals.

22 MARCA, 15.00 – 16.00, Akademia WSB

Czy ekologia jest modna a moda ekologiczna?

Kupujemy coraz więcej, ubrania są coraz gorszej jakości, a ich produkcja coraz bardziej wpływa na środowisko. W ciągu ostatnich 15 lat liczba kupowanych na świecie ubrań podwoiła się. Do produkcji zwykłego bawełnianego t-shirtu zużywa się 2700 litrów wody, a branża odzieżowa jest drugim po rolnictwie najbardziej zanieczyszczającym wodę sektorem. Sklepowe półki uginają się od pochodzącego z ropy poliestru, a w naszych szafach prawie połowa ubrań nie jest regularnie noszona. Przemysław Białkowski opowie dlaczego ekologia jest modna, ale moda nie jest ekologiczna?

22 MARCA, 16.00 – 17.00, Akademia WSB,
WYKŁAD ON-LINE

The Future of U.S.-Transatlantic Relations:  What's Next?

Wykład dotyczyć będzie przyszłości stosunków partnerstwa transatlantyckiego oraz prognoz na dalszą współpracę.

data ostatniej modyfikacji: 2022-03-17 09:25:18
Komentarze
 
Polityka Prywatności