Jeszcze kilkadziesiąt lat temu marketing był kojarzony głównie ze sprzedażą, call center i reklamowymi gadżetami. Nie znaliśmy botów, sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości. Nikt też nie słyszał o influencerach. Dopiero rozwijały się pierwsze portale społecznościowe, blogi, sklepy internetowe. Wraz z rozkwitem technologii i nowych mediów zmieniła się specyfika pracy w branży marketingu. Obecnie specjaliści mają do dyspozycji wiele innowacyjnych narzędzi, dzięki którym mogą prowadzić skuteczne działania wizerunkowe i sprzedażowe dla swoich klientów.
- W dobie, gdy coraz więcej osób deklaruje, że wolałaby zostać słynnym vlogerem niż hollywoodzkim aktorem, marketing i sprzedaż muszą podążać za zmieniającym się społeczeństwem. Takie firmy jak LiveChat, Brand24, Prowly wskazują trendy dzisiejszej komunikacji z klientem i udowadniają, że Polacy coraz odważniej i z coraz większymi sukcesami podbijają światowe rynki - mówi Adam Maliszewski, menedżer kierunku marketing i sprzedaż w Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie i Katowicach.
Program nowo powstałych studiów - marketing i sprzedaż, Wyższa Szkoła Bankowa stworzyła wspólnie ze specjalistami w zakresie marketingu, sprzedaży i prognozowania trendów. Kierunek może zainteresować osoby, które w przyszłości chciałyby pracować w firmach public relations, social media, agencjach interaktywnych, działach obsługi klienta lub myślą o założeniu własnego biznesu.
Współtwórcą koncepcji kształcenia jest Adam Przeździęk, autor popularnego bloga o marketingu i reklamie Mediafeed.pl.
- Marketing i sprzedaż podlegają dynamicznym zmianom i aby za nimi nadążać, konieczna jest edukacja uwzględniająca aktualną wiedzę teoretyczną, jak również nacisk na praktyczny wymiar nauczania. Na kierunku marketing i sprzedaż w Wyższej Szkole Bankowej szukamy najlepszego połączenia tych dwóch aspektów, dzięki czemu jego absolwenci zdobędą wykształcenie adekwatne do oczekiwań pracodawców - przyznaje Adam Przeździęk.
Oprócz autora poczytnego bloga Bankowa do kadry wykładowców zaprosiła również innych ekspertów z branży marketingu, public relations czy sprzedaży, którzy przekażą studentom wiedzę popartą wieloletnim doświadczeniem zawodowym. Nauczą, jak prowadzić nowoczesne kampanie marketingowe oraz sprzedawać w oparciu o relacje z klientem. Na zajęciach studenci będą darmowo korzystać z programów monitorujących działania w Internecie, systemów zarządzania sprzedażą, aplikacji graficznych czy wirtualnych biur prasowych.
Twórcy kierunku przygotowali również gry strategiczne i symulacje rynkowe. Oznacza to, że studenci podczas warsztatów będą mieli szansę samodzielnie planować wprowadzenie na rynek nowych produktów i tworzyć kampanie reklamowe.
Wyższa Szkoła Bankowa zadbała także o odpowiedni dobór partnerów nowego kierunku studiów. Patronat nad marketingiem i sprzedażą objęły rozpoznawalne w swoich branżach firmy i agencje: Gong, Hilti, Mediamass, Prowly czy APA Group. Studenci będą mieli okazję spotkać się z ich przedstawicielami na żywo. Uczelnia planuje cyklicznie organizować wykłady otwarte, spotkania z gośćmi specjalnymi, webinary oraz bezpłatne szkolenia.
Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie i Katowicach jest pierwszą uczelnią wyższą w regionie, która stworzyła kierunek studiów poświęcony w całości marketingowi i sprzedaży.
-
Jako pierwsi na Śląsku wprowadzamy do oferty studiów nie pojedynczą specjalność, jak w przypadku pozostałych uczelni, ale kompleksowy kierunek studiów o nazwie marketing i sprzedaż - mówi menedżer kierunku
Adam Maliszewski.
Po pierwszym roku studenci Bankowej wybiorą jedną z siedmiu przygotowanych dla nich specjalności, na przykład: content marketing - tworzenie treści marketingowych, customer care - zarządzanie relacjami z klientem czy e-handel i sprzedaż w nowych mediach.
Rekrutacja na studia I stopnia w Wyższej Szkole Bankowej trwa do 29 września. Natomiast im wcześniej przyszły student wybierze kierunek, tym lepiej, ponieważ uczelnia przygotowała czasowe promocje w czesnym i opłacie wpisowej. Można zapisać się zarówno przez przez Internet na stronie
www.wsb.pl/chorzow, jak i osobiście w Biurze Rekrutacji w Chorzowie (ul. Sportowa 29) lub Katowicach (ul. Wyszyńskiego 7).